Begyndelsen af Momsterbox

Momsterbox blev lanceret januar 2020 af det digitale mediebureau Momster.

Det hele begyndte med, at Esme Emma Sutcu, mor, journalist og stifter af Momster, observerede, at der manglede en dejlig månedsbox med kvalitetsprodukter tilrettelagt mor og morlivet.

Og da vi på Momster eksekverer digitale kampagner hvor vi hver dag aktiverer kampagner med ganske almindelige mødre til at modtage og omtale produkter, fik ideen med en box proppet med lækkerier, lynhurtigt ben at gå på.

Eksperiment med en månedsbox

Det var vigtigt, at indholdet af boxen var kurateret til MOREN. Det er hende, der skal være i fokus på Momsterbox. Men vi kan dog ikke komme udenom at vores børn, mand og hjemmet også er en del af hverdagen, så selvfølgelig skal der også være produkter fra de kategorier i boxen.

Momsterbox indeholder derfor produkter til hele familien med følgende fordeling:

  • 50% til mor
  • 25% til børn
  • 25% til hjemmet

Eksperiment med en månedsbox

Vi havde absolut ingen erfaringer med medlemskaber, abonnementer og afsendelse af boxe. Så vi skulle påbegynde et eksperiment, hvor vi satte en 6-måneders periode af til det. Vi fik fyldt en håndfuld boxe i december 2019 og satte dem op på Momsters egen webshop Momsterplus.

Med minimal hype og absolut ingen reklame og faktisk inden denne hjemmeside blev lavet, kom Momsterbox til salg 1. januar 2020 kl 10.00. Den første box indeholdt 10 produkter til en samlet værdi af cirka 1.000 kr. Med hjertebanken og fingers crossed for, at nogen ville tjekke den ud, afventede vi hvad der ville ske.

Det skulle vise sig, at være det helt rigtige move for os – for den første box blev udsolgt på to dage.

Februarboxen blev udsolgt på et par timer, og martsboxen blev udsolgt på to minutter og 44 sekunder!

Der skete ofte det, at Momsterplus crashede flere gange. Så serverne blev løbende opgraderet for at kunne følge med i den ekstremt høje trafik, der pludselig kom.

Der kom styr på det hele og månederne efterfølgende gik fantatstisk og der var run på det lille team, som på det tidspunkt kun bestod af Esme og Linea fra Momsterteamet.

Abonnement på en månedsbox

Efter de seks måneder evaluerede vi på Momsterbox og komm frem til, at vi var klar til at omdanne Momsterbox til et medlemskab i stedet for at købe boxen enkeltvis hver måned.

D. 1. oktober 2020 blev Momsterbox derfor et medlemskab.

Man kunne nu automatisk få tilsendt en ny box hver måned. Indholdet kender man ikke til længere på forhånd, så man fik en dejlig surprise hver eneste måned.

Læs mere om medlemskabet lige her.

Det var en satsning, da vi ikke vidste, hvor mange, der ville være interesseret i at signe sig op til et medlemskab. Det skulle vise sig at være ekstremt populært.

Allerede efter en måned, var der udsolgt af medlemskaber. Det betyder, at først når et medlem opsiger, kan et nyt tilmelde sig. Derfor introducerede vi også ventelisten, hvor man får en besked, når det er ens tur.

Læs mere om ventelisten her.

Morforkælelse på månedsbasis

Mødre skal forkæles. Vi knokler hele dagen både ude og inde. Og der er sjældent tid til selv-forkælelse.

Og med en momsterbox sikres du kære mor forkælelse hver måned, uden at skulle sætte en masse tid af til det.

Derfor er og forbliver Momsterbox en dejlig succes!

Psst, se alle tidligere momsterboxe lige her.